Cultuurwerkplaats Tarwewijk

Met onze steun kan de tuin van CultuurWerkplaats Tarwewijk zijn nieuwe functie vervullen als een plek waar men buiten tot rust kan komen, van de oogst van de moestuinen en fruitbomen kan genieten, naar een voorstelling kan kijken, mee doen aan een jeu de boules competitie en nog veel meer.

Opknapbeurt tuin CultuurWerkplaats Tarwewijk

Stichting CultuurWerkplaats Tarwewijk zet zich in voor een betere leefomgeving, meer sociale cohesie en voor de ontwikkeling van bewoners in de Tarwewijk en omgeving. Hun aanbod aan cursussen,activiteiten, projecten en faciliteiten is zeer divers. Kunst, cultuur en natuur spelen hierbij een belangrijke rol. Hun pand op de Cillershoekstraat 1 heeft een grote binnentuin waar er hard gewerkt wordt aan een gezonde stads-biodiversiteit. Dankzij de steun van Stichting Ondernemersbelangen Rotterdam kan deze eens overwoekerde en vervuilde tuin zijn nieuwe functie vervullen als een plek waar men buiten tot rust kan komen, van de oogst van de moestuinen en fruitbomen kan genieten, naar een voorstelling kan kijken, mee doen aan een jeu de boules competitie en nog veel meer. Onder de naam ‘Het Wilde Groen’ lanceert de CultuurWerkplaats zomer 2020 hun sociale onderneming waar bewoners tevens een leerwerkplek hebben. De CultuurWerkplaats Tarwewijk is sinds 2016 gevestigd in een voormalig schoolgebouw aan de Cillershoekstraat 1, vlak bij metrostation Maashaven. Hier beschikken zij over 300 m2 binnenruimte en een tuin van driekwart hectare. Na verschillende verbouwingen hebben zij hun locatie geschikt gemaakt voor hun doelstellingen en activiteiten. Zij hebben nu zeven ruimtes, waaronder een vergaderruimte, een café, een professionele keuken, een naaiatelier en een houtwerkplaats. De aanvankelijk totaal verwaarloosde binnentuin hebben zij opgeknapt en getransformeerd tot een aantrekkelijke recreatieplek openbaar toegankelijk voor iedereen. Met de bijdrage van Stichting Ondernemersnbelangen heeft de CultuurWerkplaats het aanbod aan recreatiemogelijkheden kunnen professionaliseren.